W II- półroczu 2012 roku odbyły się w spółce następujące kontrole:
I. KONTROLA PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY
Na podstawie art. 24 ust. 1, w związku z art. 31 ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz.U. z 2012r. poz. 404) działający w ramach terytorialnej właściwości Okręgowego Inspektoratu Pracy w Bydgoszczy przeprowadził kontrolę w:
Zakład Sprzętu Ortopedycznego i Rehabilitacyjnego sp. z o.o.
85-047 Bydgoszcz, ul. Chrobrego 14
Starszy Inspektor Pracy – Specjalista ,
W czasie kontroli sprawdzono realizację uprzednich decyzji i wystąpień organów Państwowej Inspekcji Pracy oraz wniosków, zaleceń i decyzji organów kontroli i nadzoru nad warunkami pracy:
Spółka nie była kontrolowana przez Państwową Inspekcję Pracy.
Zakres kontroli : Ocena zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy w zakładzie ze szczególnym uwzględnieniem oceny ryzyka zawodowego w aspekcie wypadków przy pracy.
Kontrolę przeprowadzono w dniach: 11,18,20.07.2012 r.
W czasie kontroli wydano:
a) decyzji ustnych: 4,
b) poleceń: 1.
Wykazy decyzji ustnych i poleceń stanowią załączniki do protokołu.
W czasie kontroli udzielono następujących porad:
- z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy: 10,
- z zakresu prawnej ochrony pracy: 5,
- w tym z zakresu legalności zatrudnienia: 0.
Opis treści protokółu określa tematyka załączników.
Do protokołu załączono 11 załączników stanowiących składową część protokołu:
Załącznik nr 1. załącznik fotograficzny
Załącznik nr 2. kserokopia procedury bezpiecznego użytkowania maszyn w pomieszczeniu maszynowni i gipsowni
Załącznik nr 3. kopia oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy , gdzie występują czynniki chemiczne
Załącznik nr 4. wykaz substancji i preparatów niebezpiecznych
Załącznik nr 5. kserokopia protokołu z przeprowadzonej kontroli stanu bhp w dniu 25.06.2010r
Załącznik nr 6. kopia protokołu z przeprowadzonego przeglądu warunków pracy w dniach 27 i 28.06.2012r
Załącznik nr 7. deklaracja zgodności i fotografie frezarki lejowej 701F19=2 z 2000r
Załącznik nr 8. odpowiedź na nakaz nr 02112-5317-K018-Nk01/12 z 16.07.2012r
Załącznik nr 9. kserokopie informacji ZUS IWA za lata 2009-2011
Załącznik nr 10. wykaz decyzji ustnych
Załącznik nr 11. zużycie średnie w miesiącu substancji chemicznych w dziale mechanicznym
Protokół sporządzono w 2 egzemplarzach, gdzie jeden znajduje się a/a w Spółce.
II. KONTROLA PROWADZONA PRZEZ URZĄD MARSZAŁKOWSKI w Toruniu
Prowadzona przez Departament Kontroli i Audytu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. Kontrolę prowadził Główny specjalista tego Departamentu.
Kontrola obejmowała przeglądanie ksiąg i dokumentów Spółki, sposób sporządzania bilansu dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego, a także dziedziny z tym związane.
Kontrolę rozpoczęto 4.09.2012 r.
Żadnych zaleceń nie wydano.
III. KONTROLE PROWADZONE PRZEZ PAŃSTWOWEGO POWIATOWEGO INSPEKTORA SANITARNEGO:
- z Bydgoszczy, Torunia i Włocławka,
w związku z rejestracją ZSOiR Sp. z o.o. w Bydgoszczy jako podmiot leczniczy. Wymóg wpisu Spółki do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą określa ustawaz dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654).
Wyniki kontroli:” pomieszczenia i urządzenia ZSOiR Sp. z o.o. spełniają wymagania fachowe i sanitarne” stosownie do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12.10.2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinien odpowiadać lokal podmiotu wykonującego czynności z zakresu zaopatrzenia w środki pomocnicze i wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi (Dz. U. nr 231, poz. 2327).